Tajwan to siedziba wielu firm produkujących narzędzia
ręczne. Jedną z nich, coraz lepiej rozpoznawaną, jest King Tony, założona w
1976 roku przez Panów Charles Lai i Tony Lin. Początkowo była to kuźnia
produkująca narzędzia dla sklepów budowlanych (DIY). Rynek ten zaczął bardzo
gwałtownie rosnąć, w latach osiemdziesiątych na Tajwanie powstało więcej tego
rodzaju producentów. W wyniku rywalizacji pomiędzy nimi ceny oraz jakość
produkowanych narzędzi mocno spadły.
Właściciele King Tony podjęli wówczas decyzję o zmianie kierunku działania. Stworzyli markę własną, nastawili się na wysoką jakość, chcąc konkurować ze światowymi producentami narzędzi profesjonalnych. Głównym odbiorcą stał się przemysł samochodowy – wprowadzono narzędzia pneumatyczne, wyposażenie warsztatów samochodowych itd. Narzędzia King Tony spełniają wymagania normy DIN i ANSI. Firma wdrożyła normy ISO 9001, 9002 i 14001. W ramach promocji King Tony stara się być sponsorem kierowców i zespołów występujących w wyścigach samochodowych, działa w zasięgu globalnym, jest obecny na każdym kontynencie.
W Polsce obecność narzędzi King Tony jest zauważalna,
niemniej identyfikacja tej marki wydaje mi się być nienajlepsza, z wyjątkiem
branży warsztatów samochodowych. To niejako pokrywa się z polityką marketingową
firmy.
A teraz klucze nastawne. King Tony ma w ofercie następujące serie:
3611-xR – podstawowy model chromowany o rozmiarach od 4 do
12 cali
3611-xP – podstawowy model fosfatowany o rozmiarach od 6 do
12 cali
3611-HR – duże klucze chromowane od 15 do 24 cali
3611-HP – takie same duże klucze ale fosfatowane
Oraz klucz 3631-10R – klucz nastawny z grzechotką, o długości 10 cali, z uchwytem dwu-komponentowym z tworzywa sztucznego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz