piątek, 28 lutego 2020

Wstęp - Introduction

Zacznę od początku: w drugiej połowie lat 90-tych wpadł mi w ręce niewielki klucz nastawny. Rozmiar (długość) 6 cali, czyli 150 mm. Klucz trafił do Polski wraz z pewnym, dość skomplikowanym, urządzeniem badawczym, które zostało kupione przez jedną z łódzkich uczelni wyższych.
Ten klucz tak mi się spodobał, że schowałem go na dno szuflady i nigdy go nie użyłem. Co w nim było tak fajnego? Rozmiar - poręczny, bardzo dobrze wykonany, no i "amerykański" - de facto faktycznie wykonany w USA. Po prostu ładne narzędzie, które miło jest wziąć do ręki.
Od niego się wszystko zaczęło. Ponieważ bardzo lubię majsterkować i lubię narzędzia ręczne, często wcześniej i później bywałem i bywam w różnych sklepach z narzędziami. Mam ich zresztą dużo, chyba za dużo. Niemniej, od pewnego momentu zacząłem kupować kolejne klucze nastawne, niemal zawsze 6-cio calowe.
Uzbierało ich się już sporo, a od czasu do czasu przybywają nowe. Nie dalej, jak dwa dni temu, odebrałem z paczkomatu kolejny taki klucz.
Planuję raz na jakiś czas umieszczać w kolejnych wpisach krótki opis moich kluczy i ich producentów.

Ktoś się może zdziwić - po co kolekcjonować takie banalne rzeczy. No cóż, mam niestety pewną przypadłość, którą nazwę zbieractwem. Nie jest ona zbyt natrętna, ale dotyczy nie tylko kluczy nastawnych. Te akurat są najmniej bezużyteczne, stosunkowo niedrogie i niewielkie.  Poza tym nie ma ich tysięcy, jak książki, kapsle od piwa czy znaczki na listy, więc zbieranie 6-cio calowych kluczy nastawnych nie jest szczególnie uciążliwe. Zresztą kolekcjonerów różnych narzędzi są na świecie tysiące. Jeśli kogokolwiek zainteresuje tematyka tego bloga zachęcam do podzielenia się komentarzem.


I shall start from the beginning: I have received a small adjustable wrench in the second halt of 90-ties. Length 6 inches, 150 mm. This wrench came to Poland together with some sophisticated analytical laboratory instrument for my research job at the university. It was handy, well made, good looking tool. I have had other adjustable wrenches before but this one was very nice and initiated my collection. I like working with hand tools. I have many tools and I am frequently shopping tools. So I started to buy 6-inch adjustable wrenches. Cheap and expensive, bad and good quality. Finally last year I decided to place pictures of my collection on the web.
I will add more pictures and some information about the producer of each wrench from time to time.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Makita

Makita to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku narzędzi. Jest to ogromny koncern, wywodząca się z Japonii i działająca w więks...